جان پناه شیشه ای

جان پناه شیشه ای

جان پناه شیشه ای


شیشه جان پناه یک حفاظ نرده مانند برای ایجاد امنیت و جلوگیری از سقوط در لبه بام، بالکن، استخر و … نصب می گردد. در گذشته جان پناه با مصالح مختلف ایجاد می شد. اما امروزه با نصب جان پناه شیشه ای ویو و دید بهتری نیز از مناظر خواهیم داشت. اصلی ترین دلیل نصب شیشه جان پناه، ایجاد ایمنی بیشتر می باشد.

جان پناه شیشه ای یکی از سیستم های مدرن محافظ شفاف تمام شیشه ای است که با هدف افزایش ایمنی و زیبایی در بالکن ها و تراس ها نصب می شود. جان پناه شیشه ای به دلیل داشتن قابلیت تلفیق و هماهنگی با سبک های مختلف معماری و ساخت یک سازه شیشه ای شفاف و یکدست توجه بسیاری از مهندسین و ساختمان سازان را به خود جلب کرده است. جان پناه شیشه ای طرح های متنوع ای دارد و به دلیل استفاده از یراق آلات و اتصالات مقاوم و ضد فرسایش آلومینیومی و استیل ایمنی بسیار بالایی دارد از طرف دیگر شیشه به کار رفته در جان پناه شیشه ای از دو نوع شیشه سکوریت و لمینت است که به افزایش امنیت در این محصول کمک بسیار زیادی کرده است.

شیشه های استفاده شده در ساخت جان پناه که از دو نوع شیشه ایمن سکوریت و شیشه ضد ضربه لمینت است که مقاومت بسیار خوبی در برابر تغییرات ناگهانی دمای اطراف دارد و از طرف دیگر در برابر فشار های وارده به ساختار بیرونی شیشه توان تحمل وزنی زیادی را دارند. در مجموع جان پناه شیشه ای در برابر فشار و ضربه ایمنی مناسبی دارد و می توان جایگزین نرده و حفاظ ها قدیمی شود.

مزایای جان پناه شیشه ای:

شیشه جان پناه مانند دیواری موجب ایمنی بیشتر می شود. جان پناه شیشه ای علاوه بر ایجاد ایمنی موجب زیبایی بیشتر لبه بام می شود. امروزه در بیشتر ساختمان های مدرن ویلایی و آپارتمانی از شیشه جان پناه برای لبه بام استفاده می شود. با استفاده از نصب شیشه جان پناه در لبه بالکن و بام و ایجاد ایمنی می توان از دید و منظر طبیعی نیز استفاده کرد.

ارتفاع استاندارد جان پناه:

ارتفاع استاندارد جان پناه در مقررات ساختمان ۱ متر و ۲۰ سانتی متر می باشد. این نرده شیشه ای را می توان در لبه های بام و سایر نقاطی که خطر سقوط وجود دارد، به کار برد. با رعایت ارتفاع استاندارد شیشه جان پناه می توانیم از خطرات احتمالی و سقوط افراد جلوگیری کنیم.

شیشه سکوریت جان پناه:

برای جان پناه شیشه ای حتما باید از شیشه های مقاوم در نصب شیشه جان پناه استفاده کرد. شیشه سکوریت یکی از معمول ترین شیشه های مورد استفاده در جان پناه شیشه ای می باشد. علت استفاده از سکوریت، ایمنی و مقاومت بالای سکوریت می باشد.

شیشه لمینت جان پناه:

از دیگر شیشه های ایمن و مقاوم می توان به شیشه لمینت اشاره کرد. شیشه لمینت نیز در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه از شیشه سکوریت مقاومت بیشتری دارد. در هنگام ایجاد ضربه به روی آن تکه های شیشه به لایه طلق پلیمری میانی می چسبد و خطر جانی در پی ندارد. بنابراین در بخش های مختلف ساختمان می توان از آن استفاده کرد.

مقاومت شیشه جان پناه:

نصب شیشه جان پناه باید به گونه ای باشد، که در برابر نیروهای مختلف مانند زلزله و باد مقاومت کند. در صورت بی کیفیت بودن شیشه و نصب نادرست آن شیشه توانایی مقابله با این نیروها را نخواهد داشت. برای مقاومت بیشتر جان پناه شیشه ای دو مورد کیفیت شیشه و نحوه نصب آن اهمیت فراوانی دارند. در صورت عدم کیفیت شیشه و ناقص بودن مراحل مقاوم سازی آن شیشه جان پناه ایمنی لازم را نحواهد داشت.

انواع جان پناه شیشه ای:

جان پناه شیشه ای را می توان به صورت فریم لس و فریم دار نصب کرد. نصب شیشه جان پناه به صورت فریم لس از زیبایی و جذابیت بیشتری برخوردار می باشد.

در نصب جان پناه شیشه ای به صورت فریم دار از یراق آلات مربوط به شیشه سکوریت شامل فریم و بست های مورد نیاز استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *