انواع دوربین مداربسته


انواع دوربین مداربسته بر اساس عملکرد و ظاهر

دوربین مداربسته ثابت  Fixed )  ) و متحرک PTZ ) 🙂

همانطور که از نام دوربین های ثابت مشخص است، این دوربین ها در نقطه ای مشخص قرار گرفته و یک زاویه دید ثابت در اختیار کاربر قرار می دهد. دوربین های مداربسته ثابت برای نظارت هر روزه بر روی یک مکان ثابت مناسب هستند .

دوربین مدار بسته متحرک یا PTZ دوربین هایی هستند که می‌توانید آن ها را در محورهای افقی و عمودی به صورت دستی یا اتوماتیک به حرکت درآورده یا روی تصویر زوم کنید. این موارد باعث می شود بتوان نظارت بیشتری روی مناطق مورد نظر داشت.

1.دوربین مداربسته دام  DOME ))، 2.اسپید دام  (SPEED DOME )،3. (جعبه ای  (BOX4.بولت BULLET

دوربین های مدار بسته به 4 صورت دام، اسپید دام ، جعبه ای و بولت موجود است.

مزیت استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه دام پوشش گسترده تر محیط است درحالی که در دوربین مداربسته باکس شما قادر به پوشش تمام زوایا نیستید و همین مورد سبب می شود از این نقاط کور در جهت اهداف خراب کارانه استفاده شود. برای جبران مشکل زاویه دوربین های باکس، امکان تعویض لنز و تغییر زاویه دید را برای کاربران فراهم کرده اند.

دوربین های مداربسته بولت دوربین هایی استوانه ای هستند که دارای تنوع زیاد و ویژگی های گسترده هستند. مزیت این دوربین ها در مقایسه با دوربین های دام در این است که دوربین بولت از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و در مناطق مختلفی از جمله روی سقف و دیوار قابل نصب است درحالی که دوربین دام با هدف پوشش فضاهای وسیع طراحی و تولید شده است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که امروزه دوربین های تولید شده ترکیبی از موارد مختلف هستند و بهتر از قبل می توانند تمامی نیازهای کاربران را پوشش دهند.

آخرین دوربین هم دوربین اسپید دام است , همان طور که از نام این دوربین مشخص است این دوربین همان دوربین مدار بسته دام است با این تفاوت که قابلیت PTZ یا متحرک بودن را دارا می باشد. دوربین مداربسته اسپیددام با توجه به ویژگی جابجایی در محورهای افقی و عمودی و ترکیب این ویژگی با زاویه ی عریض دوربین های دام، فضای بسیار وسیعی را می تواند پوشش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *